Inne Osiągnięcia Adama Małysza

Zaktualizowano dnia: 22.03.2009
Rekordy skoczni Adama Małysza:

Garmisch-Partenkirchen K-115 (Niemcy)- 129,5 m - 1 stycznia 2001
Trondheim K-120 (Norwegia)- 138,5 m - 9 marca 2001
Lahti K-90 (Finlandia)- 98 m - 23 lutego 2002
Val di Fiemme/Predazzo K-120 (Włochy)- 136 m - 22 lutego 2003
Val di Fiemme/Predazzo K-95 (Włochy)-107,5 m - 28 lutego 2003
Karpacz,Orlinek K-85 (Polska) - 94,5 m - 29 stycznia 2004
Lillechammer (Norwegia) - 142 m - 3 grudnia 2006 w kwalifikacjach (w dniu urodzin)


Inne wyróżnienia:

Laureat Srebrnych Nart w 2004 roku.
Laureat 6 Wiktorów – w 2001 roku w kategorii Odkrycie telewizyjne, Sportowiec Roku oraz Wiktor Publiczności; w 2002 roku w kategorii Sportowiec Roku oraz Wiktor Publiczności; w 2003 roku w kategorii Sportowiec Roku.

W sezonie 2008/2009 kilka krotnie otrzymywał nagrodę "Man of the day" - dla najlepszego zawodnika dnia z poza pierwszej "10" PŚ a zwieńczeniem poprzednich tych nagród była nagroda "Man of the year" - dla zawodnika, który zdobył najwięcej nagród "Man of the day"

Zjawisko "małyszomanii"

Sukcesy Adama Małysza w Pucharze Świata sezonu 2000/2001 spowodowały wzrost zainteresowania skokami narciarskimi w Polsce, z kolei sam Małysz znalazł się w centrum uwagi mediów i opinii publicznej.

Występy Małysza były śledzone przez miliony osób za pośrednictwem relacji telewizyjnych (np. skoki w dniach 17-18 stycznia 2004 roku przez 11 milionów widzów[40]). Rekord oglądalności padł podczas olimpiady w Salt Lake City w 2002 roku. Konkurs z udziałem Małysza oglądało 14 milionów telewidzów. Transmisje telewizyjne często oglądano w pubach i barach; z nich miano "kultowego" wśród kibiców Małysza zyskał Bar Bracki U Bociana w Wiśle.

Pojawiło się nawet określenie "małyszomania". Wśród tytułów prasowych znajdowały się takie jak Król Adam I, Król Małysz I, Orzeł z Wisły czy Polski obiekt latający[43]. W sprzedaży pojawiły się różnego rodzaju gadżety związane z osobą Adama Małysza, między innymi: breloki, kubki, pocztowe kartki, maskotki, plakaty i podkładki pod myszkę. Powstawały liczne dowcipy o Małyszu, stał się także bohaterem skeczy kabaretowych (m.in. kabaretu Ani Mru Mru).

Sukcesy sportowe Małysza spowodowały również zainteresowanie jego osobą ze strony wielu poważnych firm. Adam Małysz reklamował w przeszłości sieć telefonii komórkowej IDEA. Obecnie jest twarzą reklamową firmy Generali, firmy odzieżowej 4F Sport Performance oraz ambasadorem Audi Q7.

  • Powrót do listy osiągnięć